Τρίτη 21 Μαΐου 2013

Ανοικτή επιστολή των καθηγητών της ΕΛΜΕ Ημαθίας


Αγαπητή/έ συμπολίτισσα/η, γονέα και κηδεμόνα,
Εμείς, οι εκπαιδευτικοί του Νομού Ημαθίας, με την επιστολή αυτή θέλουμε να σε ενημερώσουμε για την πολιτική (και τις συνακόλουθες συνέπειές της), τις προθέσεις της τρικομματικής κυβέρνησης των μνημονίων στην εκπαίδευση και τη δική μας στάση. Όπως ήδη γνωρίζεις από την Τετάρτη 15/5/2013 η κυβέρνηση με μια καταφανώς παράνομη και αντισυνταγματική ενέργεια προχώρησε στην επιστράτευσή μας, εξαιτίας μιας προαναγγελθείσας απεργίας. Μιας απεργίας που ποτέ δεν κρίθηκε ως παράνομη στα δικαστήρια. Είναι μια προληπτική επιστράτευση. 
Μια επιστράτευση που δεν έγινε εξαιτίας κάποιας φυσικής καταστροφής  όπως το Σύνταγμα ορίζει. Μια επιστράτευση που στόχο είχε να φιμώσει τους εκπαιδευτικούς και να τρομοκρατήσει τους υπόλοιπους εργαζόμενους.
Στην προσπάθεια της βρήκε πρόθυμους συμπαραστάτες στα «γνωστά» ΜΜΕ, που με κάθε τρόπο προσπάθησαν να ενεργοποιήσουν τον κοινωνικό αυτοματισμό και να στρέψουν εναντίον μας άλλες κοινωνικές ομάδες, γονείς και μαθητές.
Είπαν πως:

·         “Οι καθηγητές μπορεί να έχουν δίκιο, μπορούσαν όμως να το διεκδικήσουν με απεργιακές κινητοποιήσεις από την αρχή της χρονιάς και πως είναι απαράδεκτο να απεργούν στις εξετάσεις”.
Η αλήθεια είναι πως από την αρχή της σχολικής χρονιάς οι εκπαιδευτικοί έχουν προειδοποιήσει για την κατάσταση στην εκπαίδευση με 24ωρες και 48ωρες απεργίες τις οποίες τόσο η κυβέρνηση όσο και τα ΜΜΕ φρόντισαν επιδεικτικά να αγνοήσουν. Εξάλλου η ίδια η κυβέρνηση φρόντισε παραμονές Πανελλαδικών εξετάσεων να νομοθετήσει την απομάκρυνση από τις τάξεις  10000 τουλάχιστον εκπαιδευτικών και την υποχρεωτική μετακίνηση ανά την επικράτεια άλλων 4000. Κάτι τέτοιο κανένα σωματείο εργαζομένων που σέβεται τις αρχές του δεν μπορεί να το αποδεχτεί παθητικά!
·         “Οι καθηγητές θέτουν σε ομηρία 100000 οικογένειες που  τα παιδιά τους θα δώσουν εφέτος Πανελλαδικές”.
Η αλήθεια είναι πως πρέπει όλοι να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με την ψυχική ηρεμία των παιδιών. Όλων των παιδιών και όχι μόνο αυτών που δίνουν εφέτος εξετάσεις. Γιατί τη στιγμή που το Υπουργείο Παιδείας ετοιμάζεται να καθιερώσει τις Πανελλαδικού τύπου εξετάσεις από την Α΄ Λυκείου και μάλιστα χωρίς καθορισμένη εξεταστέα ύλη, να περιορίσει τομείς και ειδικότητες στα Τεχνολογικά Λύκεια, να προχωρήσει σε νέες συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, να αυξήσει τον αριθμό μαθητών ανά τάξη (προβλέποντας 1,5 τ.μ. αίθουσας διδασκαλίας για κάθε μαθητή), γεννάται το ερώτημα, αν τελικά το υπουργείο νοιάζονταν όντως για τους μαθητές ή για να φιμώσει τους εκπαιδευτικούς. Για τους μαθητές μας και τους γονείς τους, για σένα και το παιδί σου, δεν τους καίγεται καρφί!!! Το μόνο που τους νοιάζει είναι να πάρουν όσο πιο πολλά μπορούν απ’ τον καθένα για τους δανειστές και τις τράπεζες!
·         “Οι καθηγητές δουλεύουν λίγες ώρες και έχουν μεγάλα διαστήματα διακοπών”.
Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί εργαζόμαστε  κατά μέσο όρο 18,5 διδακτικές ώρες, λίγο πάνω από τον ευρωπαϊκό αντίστοιχο, ο οποίος ισούται, σύμφωνα με την Unesco σε 84 ώρες γραφείου. Εκτός από το διδακτικό μας έργο, που συνεπάγεται προετοιμασία, διόρθωση γραπτών κ.λ.π., παρέχουμε διοικητική και γραμματειακή υποστήριξη, ενώ ταυτόχρονα αναλαμβάνουμε και άλλους ρόλους στο σχολείο, όπως αυτόν του ψυχολόγου, του κοινωνικού λειτουργού, του καλλιτέχνη, του φύλακα, του συντηρητή, του κηπουρού, του επιμελητή, του, του, του…, κάτι που δεν ισχύει σε άλλες χώρες της Ευρώπης, όπου οι καθηγητές ασχολούνται αυστηρά και μόνο με τη διδασκαλία.
            Να το πούμε διαφορετικά: Το δημόσιο σχολείο σήμερα συνεχίζει να λειτουργεί και να μορφώνει τα παιδιά μας, επειδή οι Έλληνες εκπαιδευτικοί δεν έχουν τη στάση και την νοοτροπία των βουλευτών που ψηφίζουν τα μνημονιακά νομοσχέδια και των μεγαλοδημοσιογράφων, με τους παχυλούς μισθούς, που τους στηρίζουν!
 Συμπολίτη/τισσα
 Τα τελευταία χρόνια είδαμε στα σχολεία:
·         Ελλιπή χρηματοδότηση, που δημιούργησε χιλιάδες κενά και απώλεια διδακτικών ωρών, ακόμα και σε πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.
·          Περικοπή σε σημαντικό βαθμό βασικών λειτουργικών εξόδων  απαραίτητων για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας, όπως πετρέλαιο, αναλώσιμα, φωτοτυπικό χαρτί, κ.λ.π.
·         Κατάργηση βασικών δομών, που υποστηρίζουν την εκπαίδευση και απευθύνονται κυρίως στα ασθενέστερα κοινωνικά στρώματα, όπως η πρόσθετη διδακτική στήριξη, η ενισχυτική διδασκαλία, οι σχολικές βιβλιοθήκες ακόμα και η ειδική αγωγή επειδή αυτό προτάσσει η δημοσιονομική προσαρμογή.
·         Κλείσιμο- Κατάργηση των αθλητικών σχολείων πέρυσι εν μία νυκτί! Και έπεται συνέχεια με νέες συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων και αύξηση των μαθητών στα τμήματα!
                        Φυσικά για όλα αυτά, και άλλα πολλά που θα ακολουθήσουν, πρέπει να βρεθεί ένας «αποδιοπομπαίος τράγος» που θα στοχοποιηθεί και εναντίον του οποίου θα στραφεί όλη η κοινωνία. Και αυτός δεν είναι άλλος από τον εκπαιδευτικό, το δημόσιο λειτουργό της εκπαίδευσης, που σε συνθήκες αντίξοες, σηκώνει με αξιοπρέπεια και αυταπάρνηση το βάρος του δημόσιου σχολείου.
            Είναι φανερό ότι οι πολιτικές της κυβέρνησης οδηγούν το δημόσιο σχολείο σε συνεχή υποβάθμιση, ανοίγοντας το δρόμο στην ιδιωτική πρωτοβουλία, κάτι που μόνο λίγα βαλάντια θα μπορούν να αντέξουν. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το δημόσιο σχολείο είναι και δικά σου προβλήματα και είναι τόσο σημαντικά, όσο και το μέλλον του παιδιού σου.
             Σε χρειαζόμαστε στο πλάι μας, συμπαραστάτη μας στον αγώνα μας για τη βελτίωση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης. Η μόρφωση της νέας γενιάς, είναι καθήκον κάθε γονιού, κάθε ευσυνείδητου εκπαιδευτικού, κάθε σκεπτόμενου πολίτη. Είναι καθήκον ΟΛΩΝ μας!

ΚΑΤΩ Η ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗ!

Με αίσθημα ευθύνης
Οι λειτουργοί της δημόσιας  εκπαίδευσης  Ν. Ημαθίας

Δεν υπάρχουν σχόλια: