Τετάρτη, 24 Απριλίου 2013

Η συγκυβέρνηση προωθεί την κατάργηση χιλιάδων τμημάτων


Η συγκυβέρνηση προωθεί  την κατάργηση χιλιάδων τμημάτων
ΘΑ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΑΥΤΟ;
Το Υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιο του την Τρίτη 2/4/2013 ζήτησε από τους Περιφερειακούς Διευθυντές να δώσουν στοιχεία και εξηγήσεις για την οργανικότητα των σχολείων. Σύμφωνα με το Υπουργείο πρέπει να κλείσουν ΧΙΛΙΑΔΕΣ τμήματα σε όλη τη χώρα για να περισσέψουν εκπαιδευτικοί για να ικανοποιηθεί η μνημονιακή πολιτική που απαιτεί απολύσεις και διάλυση κάθε δημόσιου αγαθού.
Όπως φαίνεται και στους παρακάτω πίνακες το υπουργείο προετοιμάζει τη μείωση των οργανικών θέσεων σε επίπεδο Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για τα δημοτικά από 5997 σε 4795 δηλ. κατά 1238 οργανικές θέσεις και για τα νηπιαγωγεία από 1723 σε 1629 δηλ. κατά 94 οργανικές. Ο προτεινόμενος αριθμός κατάργησης οργανικών θέσεων από τους Διευθυντές εκπαίδευσης και την Περιφέρεια δεν τους απαλλάσσει από την υιοθέτηση της ίδιας πολιτικής.
Οι πίνακες  περιέχουν την πρόταση του Υπουργείου για τη μείωση της οργανικότητας των σχολείων και την τελική πρόταση από την Περιφερειακή  Δ/νση Κ. Μακεδονίας[1]
ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ στα ΔΗΜΟΤΙΚΑ
 ΥΦΙΣΤΑ- ΜΕΝΗ
ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ
ΟΡΓΑΝΙΚΟ-ΤΗΤΑ
ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ
ΠΡΟΤΑΣΗ του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ[2]
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ από
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ
Κ. ΜΑΚΕΔ.[3]
ΜΕΙΩΣΗ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ
ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ
ΠΡΟΤΑΣΗ του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜ. ΜΕΙΩΣΗ
ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ
ΠΡΟΤΑΣΗ της ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ
Αν. ΘΕΣ/ΝΙΚΗ
1411
1170
1414
-241
3
Δυτ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗ
1694
1415
1685
-279
-9
ΗΜΑΘΙΑ
575
414
516
-161
-59
ΚΙΛΚΙΣ
277
215
272
-62
-5
ΠΕΛΛΑ
609
448
583
-161
-26
ΣΕΡΡΕΣ
573
413
570
-160
-3
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ
411
325
411
-86
0
ΣΥΝΟΛΟ
5997
4759
5898
-1238
-99
ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ στα ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
 ΥΦΙΣΤΑ- ΜΕΝΗ
ΟΡΓΑΝΙΚΟ-ΤΗΤΑ
ΟΡΓΑΝΙΚΟ-ΤΗΤΑ
ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ
ΠΡΟΤΑΣΗ του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ από
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ
Κ. ΜΑΚΕΔ.
ΜΕΙΩΣΗ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ
ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ
ΠΡΟΤΑΣΗ του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
ΠΡΟΤΕΙΝ. ΜΕΙΩΣΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ
ΠΡΟΤΑΣΗ της ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ
Αν. ΘΕΣ/ΝΙΚΗ
358
345
352
-13
-6
Δυτ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗ
463
450
465
-13
2
ΗΜΑΘΙΑ
152
140
136
-12
-16
ΚΙΛΚΙΣ
85
80
86
-5
1
ΠΕΛΛΑ
216
190
210
-26
-6
ΣΕΡΡΕΣ
181
173
184
-8
3
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ
132
128
132
-4
0
ΣΥΝΟΛΟ
1723
1629
1703
-94
-20
ΦΕΚ 1507/2006 : Η οργανικότητα των Δημοτικών Σχολείων προσδιορίζεται από την αναλογία δεκαπέντε (15) μαθητών προς ένα (1) δάσκαλο για τα μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια και για τα λοιπά είκοσι πέντε (25) μαθητών προς ένα (1) δάσκαλο ως εξής:
ΜαθητέςΔάσκαλοιΟργανικότητα
10  έως  151Μονοθέσιο
16  έως  302Διθέσιο
31  έως  453Τριθέσιο
46  έως  1004Τετραθέσιο
101  έως  1255Πενταθέσιο
126  έως  1506Εξαθέσιο
151  έως  1757Επταθέσιο
176  έως  2008Οκταθέσιο
201  έως  2259Εννιαθέσιο
226  έως  25010Δεκαθέσιο
251  έως  27511Ενδεκαθέσιο
276  έως  30012Δωδεκαθέσιο
Η επιχείρηση «κατάργηση οργανικών» σημαίνει επίσης ότι με τη νέα χρονιά, εκατοντάδες παιδιά θα πρέπει να αναζητήσουν νέο σχολείο που θα τα στεγάσει αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις στη ζωή του παιδιού και της οικογένειας. Πάνω από 10.000 τμήματα δημοτικών και νηπιαγωγείων θα καταργηθούν σε όλη τη χώραεκατοντάδες σχολεία δε θα είναι καν 6/θέσια και θα λειτουργούν με συνδιδασκαλίες τμημάτων (π.χ. Α’, Β΄, Γ΄ μαζί και Δ΄, Ε΄, Στ’ μαζί), όπως τη δεκαετία του ’60, χιλιάδες μαθητές θα υποχρεωθούν σε αλλαγή σχολικής μονάδας.   Στην ουσία όλα τα τμήματα θα γίνουν 25άρια και πάνω με δραματική χειροτέρευση των όρων εκπαίδευσης των παιδιών της λαϊκής οικογένειας.
Ο πίνακας μιλάει για τις οργανικές που αντιστοιχούν σε τμήματα. Όμως:
  • ·           Τι θα γίνει με  τις οργανικές που αντιστοιχούν στις ειδικότητες και στα ολοήμερα;
  • ·           Τι θα γίνει με τα σχολεία που λειτουργούν με περισσότερα από 12 τμήματα;
  • ·           Τι θα γίνει με τις μεταθέσεις και αποσπάσεις των συναδέλφων;
  • ·           Τι θα γίνει όταν σε 12θέσιο, 276-300 μαθητών έχουμε δύο τμήματα μιας τάξης με 26 ή 27 μαθητές;
  • ·           Τι θα γίνει με τα τμήματα που έχουν μαθητές με διαγνωσμένες δυσκολίες και ο Ν.3699/08,  άρθρο 6, παρ. 1.ββ   δηλώνει, «Στα τμήματα που φοιτούν μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες πρέπει να μειώνεται αναλογικά ο αριθμός των μαθητών….»;
  • ·           Τι θα γίνει με τη συγκρότηση ολιγομελών τμημάτων, όπως κάθε χρόνο μας συστήνει η εγκύκλιος του ΥΠΑΙΠΘΑ για τον «Προγραμματισμό του Σχολικού Έτους .. όταν έχουμε ειδικές περιπτώσεις (μεγάλος αριθμός αλλοδαπών μαθητών, μαθητών α.μ.ε.α. κλπ.)»;
Ούτε το υπουργείο, ούτε η περιφέρεια κάνουν αναφορά στα παραπάνω ζητήματα, με αποτέλεσμα να χαθούν μαζί με τις οργανικές που θα επιχειρήσουν να καταργήσουν και οι θέσεις εκπαιδευτικών που χρησιμοποιούνταν στα σχολεία με περισσότερα από 12 τμήματα. Π.χ. στη Δυτ. Θεσ/νίκη υπάρχουν 38 τμήματα σε δημοτικά και 17 τμήματα σε νηπιαγωγεία ανύπαρκτα για το υπουργείο, με βάση το νόμο. Αντίστοιχα στην Ανατ. Θεσ/νίκη τα περισσότερα σχολεία λειτουργούν σταθερά με μεγαλύτερο αριθμό τμημάτων από 12, λόγω της οικιστικής αύξησης. Αν συνυπολογίσουμε και τις θέσεις των ολοήμερων και των ειδικοτήτων που δεν λαμβάνονται υπ΄ όψιν από το υπουργείο, τότε η έλλειψη εκπαιδευτικών θα είναι το σοβαρότερο πρόβλημα για τα σχολεία μας με τη νέα σχολική χρονιά.
Σα να μην έφταναν οι τεράστιες περικοπές στα εισοδήματα μας, η διαρκής επιβολή νέων φόρων, χαρατσιών και έκτακτων εισφορών, η υποτυπώδης χρηματοδότηση των σχολείων, ο ανταγωνισμός μεταξύ των εκπαιδευτικών που επιχειρούν να επιβάλλουν μέσα από την«αξιολόγηση», η πειθάρχηση στο διευθυντή/ντρια και το/τη σχολικό σύμβουλο, η κατασυκοφάντησή μας και οι απειλές για διώξεις με την κατηγορία για «αναξιοπρεπή συμπεριφορά εντός κι εκτός υπηρεσίας», φτάνουμε ΚΑΙ στην κατάργηση των θέσεων εργασίας που ανοίγει το δρόμο για τη σταδιακή κατάργηση της μονιμότητας.
Και δυστυχώς η διάλυση του δημόσιου σχολείου θα ολοκληρωθεί με τη νέα χρονιά, με την«αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων». Διότι αυτή η αξιολόγηση δεν πρόκειται να βοηθήσει τη βελτίωση των σχολείων (όπως πολλοί νομίζουν) αλλά θα συμβάλλει στην κατάταξη των σχολείων σε «καλά» και «κακά» με ό,τι αυτό ξέρουμε τι σημαίνει.
Η αποφασιστική παρέμβαση όλων μας
είναι η μοναδική απάντηση στη συγκυβέρνηση.
Ενώνουμε τις δυνάμεις για να αποτρέψουμε με αποφασιστικό τρόπο το κλείσιμο των τάξεων των παιδιών μας. Στηρίζουμε την ύπαρξη και τη λειτουργία του σχολείου της γειτονιάς μας.
Αγωνιζόμαστε για:
  • Μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά.
  • Καμία κατάργηση σχολικής μονάδας – τμήματος – οργανικής θέσης.
  • Όχι στην αύξηση του ωραρίου και στις υποχρεωτικές μετακινήσεις.
  • Διεκδικούμε τη θεσμοθέτηση του ανώτατου αριθμού μαθητών ανά τμήμα στους 20 μαθητές για τις τάξεις Γ’, Δ’, Ε’, Στ’ και στους 15 για τις Α’, Β’ δημοτικού και το νηπιαγωγείο.
  • Ενίσχυση των δημόσιων δομών της ειδικής αγωγής. Τμήμα Ένταξης σε κάθε δημοτικό-νηπιαγωγείο.
  • Ενιαίο 12χρονο σχολείο με δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή.
Καλούμε:
  • Τους Συλλόγους γονέων και κηδεμόνων και όλους τους γονείς σε συγκεντρώσεις για να οργανώσουμε την αντίσταση και να μην επιτρέψουμε την κατάργηση τμημάτων και σχολείων.
  • Σε συμμετοχή ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ στις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας που διοργανώνουν οι σύλλογοι εκπαιδευτικών.
  • Τη ΔΟΕ να οργανώσει αποφασιστικό αγώνα ενάντια στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές της κυβέρνησης και να μην αρκείται στην παραγωγή ανακοινώσεων διαμαρτυρίας.
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ  ΝΑ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥΣ


[1]  Ζητήσαμε τις προτάσεις ανά σχολείο, όμως δε μας δόθηκαν.
[2]  Έγγραφο του ΥΠΑΙΠΘΑ  02-04-2013  Α.Π.45506/Δ4. Η προτεινόμενη οργανικότητα στηρίζεται στη διαίρεση του συνολικού αριθμού των μαθητών κάθε σχολείου με τον αριθμό 25/τμήμα. (ΦΕΚ 1507/2006)
[3]  Το έγγραφο του ΥΠΑΙΠΘΑ  απέστειλε η Περιφερειακή Δ/νση Κ. Μακεδονίας στους Δ/ντές Π.Ε. οι οποίοι  έκαναν τις προτάσεις τους τις οποίες επιμελήθηκε ως προς τη τελικό αποτέλεσμα  η Περιφερειακή Δ/νση, σύμφωνα με την ενημέρωση που είχαμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: