Η συγκυβέρνηση προωθεί την κατάργηση χιλιάδων τμημάτων
ΘΑ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΑΥΤΟ;
Το Υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιο του την Τρίτη 2/4/2013 ζήτησε από τους Περιφερειακούς Διευθυντές να δώσουν στοιχεία και εξηγήσεις για την οργανικότητα των σχολείων. Σύμφωνα με το Υπουργείο πρέπει να κλείσουν ΧΙΛΙΑΔΕΣ τμήματα σε όλη τη χώρα για να περισσέψουν εκπαιδευτικοί για να ικανοποιηθεί η μνημονιακή πολιτική που απαιτεί απολύσεις και διάλυση κάθε δημόσιου αγαθού.
Όπως φαίνεται και στους παρακάτω πίνακες το υπουργείο προετοιμάζει τη μείωση των οργανικών θέσεων σε επίπεδο Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για τα δημοτικά από 5997 σε 4795 δηλ. κατά 1238 οργανικές θέσεις και για τα νηπιαγωγεία από 1723 σε 1629 δηλ. κατά 94 οργανικές. Ο προτεινόμενος αριθμός κατάργησης οργανικών θέσεων από τους Διευθυντές εκπαίδευσης και την Περιφέρεια δεν τους απαλλάσσει από την υιοθέτηση της ίδιας πολιτικής.
Οι πίνακες περιέχουν την πρόταση του Υπουργείου για τη μείωση της οργανικότητας των σχολείων και την τελική πρόταση από την Περιφερειακή Δ/νση Κ. Μακεδονίας[1]
ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ στα ΔΗΜΟΤΙΚΑ
ΥΦΙΣΤΑ- ΜΕΝΗ
ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ
| ΟΡΓΑΝΙΚΟ-ΤΗΤΑ
ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ
ΠΡΟΤΑΣΗ του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ[2]
| ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ από
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ
Κ. ΜΑΚΕΔ.[3]
|
ΜΕΙΩΣΗ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ
ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ
ΠΡΟΤΑΣΗ του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
|
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜ. ΜΕΙΩΣΗ
ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ
ΠΡΟΤΑΣΗ της ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ
| |
Αν. ΘΕΣ/ΝΙΚΗ
|
1411
|
1170
|
1414
|
-241
|
3
|
Δυτ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗ
|
1694
|
1415
|
1685
|
-279
|
-9
|
ΗΜΑΘΙΑ
|
575
|
414
|
516
|
-161
|
-59
|
ΚΙΛΚΙΣ
|
277
|
215
|
272
|
-62
|
-5
|
ΠΕΛΛΑ
|
609
|
448
|
583
|
-161
|
-26
|
ΣΕΡΡΕΣ
|
573
|
413
|
570
|
-160
|
-3
|
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ
|
411
|
325
|
411
|
-86
|
0
|
ΣΥΝΟΛΟ
|
5997
|
4759
|
5898
|
-1238
|
-99
|
ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ στα ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
ΥΦΙΣΤΑ- ΜΕΝΗ
ΟΡΓΑΝΙΚΟ-ΤΗΤΑ
| ΟΡΓΑΝΙΚΟ-ΤΗΤΑ
ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ
ΠΡΟΤΑΣΗ του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
| ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ από
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ
Κ. ΜΑΚΕΔ.
|
ΜΕΙΩΣΗ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ
ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ
ΠΡΟΤΑΣΗ του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
|
ΠΡΟΤΕΙΝ. ΜΕΙΩΣΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ
ΠΡΟΤΑΣΗ της ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ
| |
Αν. ΘΕΣ/ΝΙΚΗ
|
358
|
345
|
352
|
-13
|
-6
|
Δυτ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗ
|
463
|
450
|
465
|
-13
|
2
|
ΗΜΑΘΙΑ
|
152
|
140
|
136
|
-12
|
-16
|
ΚΙΛΚΙΣ
|
85
|
80
|
86
|
-5
|
1
|
ΠΕΛΛΑ
|
216
|
190
|
210
|
-26
|
-6
|
ΣΕΡΡΕΣ
|
181
|
173
|
184
|
-8
|
3
|
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ
|
132
|
128
|
132
|
-4
|
0
|
ΣΥΝΟΛΟ
|
1723
|
1629
|
1703
|
-94
|
-20
|
ΦΕΚ 1507/2006 : Η οργανικότητα των Δημοτικών Σχολείων προσδιορίζεται από την αναλογία δεκαπέντε (15) μαθητών προς ένα (1) δάσκαλο για τα μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια και για τα λοιπά είκοσι πέντε (25) μαθητών προς ένα (1) δάσκαλο ως εξής:
Μαθητές | Δάσκαλοι | Οργανικότητα |
10 έως 15 | 1 | Μονοθέσιο |
16 έως 30 | 2 | Διθέσιο |
31 έως 45 | 3 | Τριθέσιο |
46 έως 100 | 4 | Τετραθέσιο |
101 έως 125 | 5 | Πενταθέσιο |
126 έως 150 | 6 | Εξαθέσιο |
151 έως 175 | 7 | Επταθέσιο |
176 έως 200 | 8 | Οκταθέσιο |
201 έως 225 | 9 | Εννιαθέσιο |
226 έως 250 | 10 | Δεκαθέσιο |
251 έως 275 | 11 | Ενδεκαθέσιο |
276 έως 300 | 12 | Δωδεκαθέσιο |
Η επιχείρηση «κατάργηση οργανικών» σημαίνει επίσης ότι με τη νέα χρονιά, εκατοντάδες παιδιά θα πρέπει να αναζητήσουν νέο σχολείο που θα τα στεγάσει αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις στη ζωή του παιδιού και της οικογένειας. Πάνω από 10.000 τμήματα δημοτικών και νηπιαγωγείων θα καταργηθούν σε όλη τη χώρα, εκατοντάδες σχολεία δε θα είναι καν 6/θέσια και θα λειτουργούν με συνδιδασκαλίες τμημάτων (π.χ. Α’, Β΄, Γ΄ μαζί και Δ΄, Ε΄, Στ’ μαζί), όπως τη δεκαετία του ’60, χιλιάδες μαθητές θα υποχρεωθούν σε αλλαγή σχολικής μονάδας. Στην ουσία όλα τα τμήματα θα γίνουν 25άρια και πάνω με δραματική χειροτέρευση των όρων εκπαίδευσης των παιδιών της λαϊκής οικογένειας.
Ο πίνακας μιλάει για τις οργανικές που αντιστοιχούν σε τμήματα. Όμως:
Ούτε το υπουργείο, ούτε η περιφέρεια κάνουν αναφορά στα παραπάνω ζητήματα, με αποτέλεσμα να χαθούν μαζί με τις οργανικές που θα επιχειρήσουν να καταργήσουν και οι θέσεις εκπαιδευτικών που χρησιμοποιούνταν στα σχολεία με περισσότερα από 12 τμήματα. Π.χ. στη Δυτ. Θεσ/νίκη υπάρχουν 38 τμήματα σε δημοτικά και 17 τμήματα σε νηπιαγωγεία ανύπαρκτα για το υπουργείο, με βάση το νόμο. Αντίστοιχα στην Ανατ. Θεσ/νίκη τα περισσότερα σχολεία λειτουργούν σταθερά με μεγαλύτερο αριθμό τμημάτων από 12, λόγω της οικιστικής αύξησης. Αν συνυπολογίσουμε και τις θέσεις των ολοήμερων και των ειδικοτήτων που δεν λαμβάνονται υπ΄ όψιν από το υπουργείο, τότε η έλλειψη εκπαιδευτικών θα είναι το σοβαρότερο πρόβλημα για τα σχολεία μας με τη νέα σχολική χρονιά.
Σα να μην έφταναν οι τεράστιες περικοπές στα εισοδήματα μας, η διαρκής επιβολή νέων φόρων, χαρατσιών και έκτακτων εισφορών, η υποτυπώδης χρηματοδότηση των σχολείων, ο ανταγωνισμός μεταξύ των εκπαιδευτικών που επιχειρούν να επιβάλλουν μέσα από την«αξιολόγηση», η πειθάρχηση στο διευθυντή/ντρια και το/τη σχολικό σύμβουλο, η κατασυκοφάντησή μας και οι απειλές για διώξεις με την κατηγορία για «αναξιοπρεπή συμπεριφορά εντός κι εκτός υπηρεσίας», φτάνουμε ΚΑΙ στην κατάργηση των θέσεων εργασίας που ανοίγει το δρόμο για τη σταδιακή κατάργηση της μονιμότητας.
Και δυστυχώς η διάλυση του δημόσιου σχολείου θα ολοκληρωθεί με τη νέα χρονιά, με την«αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων». Διότι αυτή η αξιολόγηση δεν πρόκειται να βοηθήσει τη βελτίωση των σχολείων (όπως πολλοί νομίζουν) αλλά θα συμβάλλει στην κατάταξη των σχολείων σε «καλά» και «κακά» με ό,τι αυτό ξέρουμε τι σημαίνει.
Η αποφασιστική παρέμβαση όλων μας
είναι η μοναδική απάντηση στη συγκυβέρνηση.
Ενώνουμε τις δυνάμεις για να αποτρέψουμε με αποφασιστικό τρόπο το κλείσιμο των τάξεων των παιδιών μας. Στηρίζουμε την ύπαρξη και τη λειτουργία του σχολείου της γειτονιάς μας.
Αγωνιζόμαστε για:
Καλούμε:
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥΣ
[1] Ζητήσαμε τις προτάσεις ανά σχολείο, όμως δε μας δόθηκαν.
[2] Έγγραφο του ΥΠΑΙΠΘΑ 02-04-2013 Α.Π.45506/Δ4. Η προτεινόμενη οργανικότητα στηρίζεται στη διαίρεση του συνολικού αριθμού των μαθητών κάθε σχολείου με τον αριθμό 25/τμήμα. (ΦΕΚ 1507/2006)
[3] Το έγγραφο του ΥΠΑΙΠΘΑ απέστειλε η Περιφερειακή Δ/νση Κ. Μακεδονίας στους Δ/ντές Π.Ε. οι οποίοι έκαναν τις προτάσεις τους τις οποίες επιμελήθηκε ως προς τη τελικό αποτέλεσμα η Περιφερειακή Δ/νση, σύμφωνα με την ενημέρωση που είχαμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου