ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Πληροφορίες: Κ. Παπαχρήστος
Ε. Μαυροκεφαλίδου
Τηλέφωνο: 210 344 3605 210 344 3605 & 210 344 2249 210 344 2249
email: spudonpe@minedu.gov.gr
Ε. Μαυροκεφαλίδου
Τηλέφωνο: 210 344 3605 210 344 3605 & 210 344 2249 210 344 2249
email: spudonpe@minedu.gov.gr
Μαρούσι, 25-01- 2012
Αριθ.Πρωτ. Βαθμός Προτερ. 8064 /Γ1
Αριθ.Πρωτ. Βαθμός Προτερ. 8064 /Γ1
ΠΡΟΣ:
1. Περιφερειακούς Δ/ντες Π.Ε. & Δ.Ε. της χώρας (έδρες τους)
1. Περιφερειακούς Δ/ντες Π.Ε. & Δ.Ε. της χώρας (έδρες τους)
2. Προϊσταμένους Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε. των Περιφερειακών Διευθύνσεων της χώρας (έδρες τους)
3. Σχολικούς Συμβούλους Π.Ε., Προσχολικής και Ειδικής Αγωγής (Μέσων Προϊσταμένων Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε. των Περιφερειακών Διευθύνσεων της χώρας)
4. Διευθυντές Διευθύνσεων Π.Ε. (έδρες τους)
5. Σχολικές μονάδες Π.Ε. που συμμετέχουν στο έργο της ΑΕΕ (μέσω Προϊσταμένων Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε. των Περιφερειακών Διευθύνσεων της χώρας)
ΚΟΙΝ.: -Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας - Επιστημονική Ομάδα Έργου ΑΕΕ
Θέμα: «Έντυπα αξιολόγησης του Σχεδίου Δράσης του α’ τετραμήνου για την Αυτοαξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου (ΑΕΕ)»
Σας ενημερώνουμε ότι στο πλαίσιο της υλοποίησης των δράσεων του β΄ έτους (α’ τετράμηνο) εφαρμογής του έργου της ΑΕΕ που αφορά στην υλοποίηση των Σχεδίων Δράσης στα σχολεία, είναι απαραίτητο να συμπληρωθούν τα παρακάτω έντυπα, σχετικά με την αξιολόγηση των σχεδίων δράσης, τα οποία και σας αποστέλλουμε:
α. Έντυπο παρακολούθησης/ενδιάμεσης Αξιολόγησης του Σχεδίου Δράσης από τη σχολική μονάδα.
β. Ενδεικτική Φόρμα Έκθεσης Προόδου της σχολικής μονάδας που αφορά στην υλοποίηση των δράσεων του Α’ τετραμήνου.
γ. Ενδεικτική Φόρμα Έκθεσης Προόδου του Σχολικού Συμβούλου που αφορά στην παρακολούθηση και στην υποστήριξη των δράσεων της σχολικής μονάδας για την υλοποίηση των δράσεων του Α’ τετραμήνου.
Παρακαλείσθε όπως: α. αποστείλετε συμπληρωμένα όλα τα παραπάνω έντυπα στην ηλεκτρονική διεύθυνση της ομάδας έργου της ΑΕΕ στο Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας (Κ.Ε.Ε.) : aeeomada@sch.grThis e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it , β. κοινοποιήσετε στην ηλεκτρονική διεύθυνση της Διεύθυνσης Σπουδών Πρωτοβάθμιας του Υπ.Δ.Β.Μ.Θ. (υπόψη κ. Κ. Παπαχρήστου, Διευθυντή Σπουδών Π.Ε.) μόνο το έντυπο: «Ενδεικτική Φόρμα Έκθεσης Προόδου του Σχολικού Συμβούλου» στο spudonpe@minedu.gov.gr έως και 15 Φεβρουαρίου 2012.
β. Ενδεικτική Φόρμα Έκθεσης Προόδου της σχολικής μονάδας που αφορά στην υλοποίηση των δράσεων του Α’ τετραμήνου.
γ. Ενδεικτική Φόρμα Έκθεσης Προόδου του Σχολικού Συμβούλου που αφορά στην παρακολούθηση και στην υποστήριξη των δράσεων της σχολικής μονάδας για την υλοποίηση των δράσεων του Α’ τετραμήνου.
Παρακαλείσθε όπως: α. αποστείλετε συμπληρωμένα όλα τα παραπάνω έντυπα στην ηλεκτρονική διεύθυνση της ομάδας έργου της ΑΕΕ στο Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας (Κ.Ε.Ε.) : aeeomada@sch.grThis e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it , β. κοινοποιήσετε στην ηλεκτρονική διεύθυνση της Διεύθυνσης Σπουδών Πρωτοβάθμιας του Υπ.Δ.Β.Μ.Θ. (υπόψη κ. Κ. Παπαχρήστου, Διευθυντή Σπουδών Π.Ε.) μόνο το έντυπο: «Ενδεικτική Φόρμα Έκθεσης Προόδου του Σχολικού Συμβούλου» στο spudonpe@minedu.gov.gr έως και 15 Φεβρουαρίου 2012.
ΤΑ ΕΝΤΥΠΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
KENTΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
ΕΡΓΟ : ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ – ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Έκθεση Προόδου Α΄ τετραμήνου
του Σχολικού Συμβούλου
σχετικά με την υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης
|
Αθήνα, Δεκέμβριος 2011
Όνομα Σχολικού Συμβούλου: ……………………………………………
|
Ονομασία Σχολικής Μονάδας:
………………….…………………………
|
Τίτλος Σχεδίου Δράσης: ....................................................................
|
Ημερομηνία Συμπλήρωσης Έκθεσης: ……….…………………………………….
|
Α. Προγραμματισμός
Γίνεται συνοπτική αναφορά στο προγραμματισμό (που έχει κάνει ο/η Σύμβουλος) για την υποστήριξη της υλοποίησης του Σχεδίου Δράσης στη/στις Σχολικές Μονάδες ευθύνης του/της. Ο προγραμματισμός αφορά ενημερωτικές συναντήσεις – επιμορφώσεις για τις ανάγκες της Δράσης, την παρακολούθηση της πορεία εφαρμογής της και συμμετοχή σε προγραμματισμό ενδοσχολικής επιμόρφωσης (όπου το Σχέδιο Δράσης το προβλέπει).
Β. Υποστήριξη των Δράσεων στα σχολεία.
Με βάση την έκθεση προόδου της σχολικής μονάδας γίνεται συνοπτική αναφορά στις δραστηριότητες που ανέπτυξε το σχολείο κατά την υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης και καταγράφονται ο τρόπος παρακολούθησης και υποστήριξης των δράσεων εκ μέρους του Συμβούλου
Γ. Γενικό Συμπέρασμα
Η έκθεση καταλήγει με ένα γενικό συμπέρασμα όπου αποτυπώνεται η συνολική ως τώρα πορεία και εξέλιξη του Σχεδίου Δράσης, επισημαίνονται τα θετικά ή τα προβληματικά σημεία και οι δυνατότητες βελτίωσηςκατά την υλοποίηση της δράσης στη συνέχεια.
Ο / Η Σύμβουλος
--------------------------------------------------
KENTΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
ΕΡΓΟ : ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ – ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Έντυπο
Παρακολούθησης/ Ενδιάμεσης Αξιολόγησης
του Σχεδίου Δράσης
Αθήνα, Δεκέμβριος 2011
Το παρόν έντυπο συμπληρώνεται από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου κατά τη διάρκεια υλοποίησης του Σχεδίου Δράσης. Αφορά στην ενδιάμεση αξιολόγηση του Σχεδίου Δράσης που πραγματοποιούν οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί με σκοπό τη συγκέντρωση, την επεξεργασία και την αποτίμηση στοιχείων που συνδέονται με την εφαρμογή του και την παρακολούθηση της προόδου του.
Η ενδιάμεση αξιολόγηση του Σχεδίου Δράσης μπορεί να γίνει σε χρόνο που θα επιλέξει η σχολική μονάδα, με βάση το μέσον του χρονικού διαστήματος υλοποίησης της δράσης, οπότε και συμπληρώνεται το σχετικό έντυπο παρακολούθησης.
Αξιοποιώντας όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες σε σχέση με την προετοιμασία και την εφαρμογή της δράσης (π.χ. στοιχεία από το ημερολόγιο του σχολείου, εκθέσεις των ομάδων εργασίας), οι συμμετέχοντες αποτυπώνουν στο έντυπο αυτό τις εκτιμήσεις τους για την πορεία εφαρμογής της δράσης και την αποτελεσματικότητά της.
Στο έντυπο αποτυπώνεται η ενιαία θέση των συμμετεχόντων σχετικά με τους επιμέρους άξονες που αυτό περιλαμβάνει. Η διαμόρφωση της ενιαίας θέσης του σχολείου είναι το αποτέλεσμα της επεξεργασίας και της σύνθεσης των επί μέρους απόψεων των συμμετεχόντων με οργανωμένη συζήτηση στην ολομέλεια.
Τα αποτελέσματα της ενδιάμεσης αξιολόγησης που περιλαμβάνονται στο έντυπο αυτό θα προσφέρουν ανατροφοδότηση στη σχολική μονάδα για την πρόοδο υλοποίησης του Σχεδίου Δράσης, υποδεικνύοντας τις διορθωτικές παρεμβάσεις που απαιτούνται στη συνέχεια της εφαρμογής του.
Επίσης, θα μπορούν να αξιοποιηθούν από τη σχολική μονάδα στο πλαίσιο της συνολικής/τελικής αξιολόγησης του Σχεδίου Δράσης.
Έντυπο
Παρακολούθησης/ Ενδιάμεσης Αξιολόγησης του Σχεδίου Δράσης
Ονομασία Σχολικής Μονάδας: …………………………………………….
|
Σχολικό Έτος:
………………….…………………………
|
Τίτλος Σχεδίου Δράσης: ....................................................................
|
Ημερομηνία Συμπλήρωσης Εντύπου: ……….…………………………………….
|
1. Αποτίμηση του αρχικού σχεδιασμού
Καταγράφεται η εκτίμηση της σχολικής μονάδας ως προς την επάρκεια, την καταλληλότητα και την εγκυρότητα του αρχικού σχεδιασμού για την αποτελεσματική υλοποίηση της δράσης.
Σημειώνεται ο βαθμός στον οποίο ισχύει καθένα από τα παρακάτω
(1-καθόλου, 2-λίγο, 3-αρκετά, 4-πολύ):
1
|
2
|
3
|
4
| |
Επάρκεια του αρχικού σχεδιασμού ως προς τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες του σχολείου.
| ||||
Καταλληλότητα του αρχικού σχεδιασμού ως προς τις συγκεκριμένες δυνατότητες του σχολείου.
| ||||
Εγκυρότητα του αρχικού σχεδιασμού με βάση την οργάνωση και τη συνοχή των επιμέρους στοιχείων του:
| ||||
α. Οι στόχοι του Σχεδίου Δράσης είναι συγκεκριμένοι, προσδιορίζουν με σαφήνεια τα αναμενόμενα αποτελέσματα και ρεαλιστικοί σε σχέση με τις ανάγκες και τις συνθήκες του σχολείου.
| ||||
β. Τα κριτήρια επιτυχίας των στόχων που προσδιορίζονται στο σχέδιο διευκολύνουν την αποτίμηση των αποτελεσμάτων της δράσης.
| ||||
γ. Η μεθοδολογία υλοποίησης που προβλέπεται για την υλοποίηση του σχεδίου (στρατηγικές εφαρμογής, οργανωτικές δομές) είναι κατάλληλη και υποστηρίζει την επίτευξη των στόχων.
| ||||
δ. Το χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση του σχεδίου είναι εφικτό και ρεαλιστικό.
| ||||
ε. Οι προτεινόμενες δράσεις μπορούν να υλοποιηθούν στο χρόνο και με τα μέσα (π.χ. ανθρώπινο δυναμικό, υλικοτεχνικό εξοπλισμό κλπ.) που προβλέπονται στο σχέδιο.
|
Παρατηρήσεις / σχόλια/ επισημάνσεις:
……………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………
|
2. Αποτίμηση διαδικασιών υλοποίησης του Σχεδίου Δράσης
Καταγράφονται στοιχεία που αφορούν στην πορεία υλοποίησης του Σχεδίου Δράσης, καθώς και η εκτίμηση των συμμετεχόντων ως προς την ποιότητα των ενεργειών και των διαδικασιών που αναπτύσσονται.
2.1. Πορεία εφαρμογής του Σχεδίου Δράσης
Σημειώνεται ο βαθμός στον οποίο ισχύει καθένα από τα παρακάτω (1-καθόλου, 2-λίγο, 3-αρκετά, 4-πολύ):
1
|
2
|
3
|
4
| |
Η πορεία υλοποίησης της δράσης είναι σύμφωνη με τον αρχικό σχεδιασμό.
| ||||
Κατά πορεία υλοποίησης της δράσης προέκυψε ανάγκη αναπροσαρμογής του αρχικού σχεδιασμού.
|
Σημειώνονται οι άξονες του Σχεδίου Δράσης στους οποίους υπήρξε αναπροσαρμογή του αρχικού σχεδιασμού:
Υπήρξε αναπροσαρμογή του αρχικού σχεδιασμού ως προς
|
ναι
|
όχι
|
τους στόχους
| ||
τα κριτήρια επιτυχίας των στόχων
| ||
τις οργανωτικές δομές
| ||
το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
| ||
το ανθρώπινο δυναμικό
| ||
τους οικονομικούς πόρους
| ||
τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό
| ||
τις διαδικασίες αξιολόγησης
| ||
Άλλο :
|
Καταγραφή των αναπροσαρμογών που έγιναν στο Σχέδιο Δράσης και αιτιολόγησή τους:
……………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………….
|
2.2. Ποιότητα ενεργειών και διαδικασιών υλοποίησης
Σημειώνεται ο βαθμός στον οποίο ισχύει καθένα από τα παρακάτω: (1-καθόλου, 2-λίγο, 3-αρκετά, 4-πολύ):
1
|
2
|
3
|
4
| |
Ποιότητα ομαδικής εργασίας:
| ||||
a.Ενεργός συμμετοχή/συμβολή κάθε εμπλεκόμενου στην υλοποίηση της δράσης.
| ||||
β.Διευρυμένη συμμετοχή των μελών της σχολικής κοινότητας στην υλοποίηση της δράσης (εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς).
| ||||
γ.Δημιουργική επικοινωνία και συνεργασία των συμμετεχόντων.
| ||||
δ.Συλλογική δράση και λήψη αποφάσεων.
| ||||
ε.Ενδιαφέρον και δέσμευση των συμμετεχόντων για την υλοποίηση της δράσης.
| ||||
Αξιοποίηση διαθέσιμων πόρων (οικονομικών πόρων, ανθρώπινου δυναμικού, εμπειρίας, χρόνου κλπ):
| ||||
α.Ορθολογική κατανομή των διαθέσιμων οικονομικών πόρων για την επίτευξη των στόχων της δράσης.
| ||||
β.Αξιοποίηση του διαθέσιμου χρόνου/ έγκαιρη ανάπτυξη των επιμέρους ενεργειών της δράσης.
| ||||
γ.Αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού ανάλογα με την εμπειρία και τις δυνατότητές του.
| ||||
Αποτελεσματική διαχείριση του Σχεδίου Δράσης:
| ||||
α.Αποτελεσματική οργάνωση και συντονισμός των διαδικασιών.
| ||||
β.Συστηματική παρακολούθηση της υλοποίησης της δράσης (συστηματική καταγραφή ενεργειών, τακτική συλλογή και επεξεργασία δεδομένων, εισαγωγή έγκαιρων διαμορφωτικών παρεμβάσεων).
| ||||
γ. Διασφάλιση επαρκούς υποστήριξης (π.χ. επιμόρφωσης, τεχνικής υποστήριξης κλπ.) για την επιτυχή υλοποίηση της δράσης.
| ||||
Ανάπτυξη συνεργασιών για την υλοποίηση της δράσης:
| ||||
α.Ουσιαστική συνεργασία με την μαθητική κοινότητα.
| ||||
β.Εποικοδομητική επικοινωνία/συνεργασία σχολείου-γονέων.
| ||||
γ. Εποικοδομητική επικοινωνία/συνεργασία με τον
Σχολικό Σύμβουλο.
| ||||
δ.Αξιοποίηση άλλων φορέων, της τοπικής και ευρύτερης κοινωνίας, για την ενίσχυση των αποτελεσμάτων της δράσης.
|
Παρατηρήσεις / σχόλια/ επισημάνσεις:
…………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………
|
3. Αποτίμηση της αποτελεσματικότητας του Σχεδίου Δράσης
Καταγράφονται οι εκτιμήσεις των συμμετεχόντων για την έως τώρα αποτελεσματικότητα της δράσης.
Σημειώνεται ο βαθμός στον οποίο ισχύει καθένα από τα παρακάτω (1-καθόλου, 2-λίγο, 3-αρκετά, 4-πολύ).
1
|
2
|
3
|
4
| |
Η πρόοδος εφαρμογής της δράσης σε σχέση με την επίτευξη των στόχων είναι έως τώρα επαρκής και ικανοποιητική.
| ||||
Τα ενδιάμεσα αποτελέσματα της δράσης ανταποκρίνονται στους στόχους και τα κριτήρια επιτυχίας που έχουν τεθεί.
| ||||
Με την ολοκλήρωση της δράσης είναι πιθανή η επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί.
| ||||
Τα επιτεύγματα της δράσης έχουν θετική επίδραση στη γενικότερη λειτουργία του σχολείου:
| ||||
α. Χρήση των έως τώρα επιτευγμάτων της δράσης από τους συμμετέχοντες.
| ||||
β. Θετική επίδραση του Σχεδίου Δράσης στο κλίμα του σχολείου.
| ||||
γ. Θετική επίδραση του γνωστικού και βιωματικού υλικού που κατακτήθηκε στις αξίες και τις συμπεριφορές των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών, μαθητών.
|
Παρατηρήσεις / σχόλια/ επισημάνσεις:
……………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………
|
4. Συμπεράσματα
Καταγράφονται γενικά συμπεράσματα σχετικά με την πρόοδο εφαρμογής του Σχεδίου Δράσης. Γίνεται αναφορά στα κύρια αποτελέσματα (θετικά στοιχεία και δυσκολίες )που προκύπτουν από την έως τώρα εφαρμογή της δράσης, καθώς και στις βελτιωτικές ενέργειες που απαιτούνται για την υλοποίηση του σχεδίου στη συνέχεια.
4.1. Κύρια αποτελέσματα (θετικά στοιχεία και δυσκολίες) που προκύπτουν από την έως τώρα εφαρμογή της δράσης.
Καταγράφονται συνοπτικά τα θετικά στοιχεία που αναδείχθηκαν κατά τη διαδικασία υλοποίησης:
……………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………….
|
Καταγράφονται συνοπτικά τα προβλήματα/ δυσκολίες που αναδείχθηκαν κατά τη διαδικασία υλοποίησης:
……………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………….
|
4.2. Βελτιωτικές ενέργειες ως προς την υλοποίηση της δράσης στη συνέχεια
Καταγράφονται συνοπτικά τα σημεία που απαιτούν βελτίωση κατά την υλοποίηση της δράσης στη συνέχεια:
……………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………….
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου